söndag 8 september 2024

Varm och trött

Vi är en hel vecka in i september, men vädret tror att det är högsommar. Helt galet varmt, som det inte varit på hela sommaren. Det har rört sig mellan 27-29 grader den här veckan, och det är 77 år sen liknande grader uppmättes här på Gotland i september. Puh!  Har varit på stranden flera gånger, vattnet är kristallklart, 19 grader och väldigt skönt! Trots det är jag mätt på det här med strandliv nu, skulle gärna stuva undan strandväskan och inte ta fram den förrän i maj, juni nästa år. 

Igår blev det dock ingen strand, trots värmen. Vi var bjudna på Linds Växthus på födelsedagsfika. Tänkte att det skulle bli varmt att sitta där, men det fanns ju uteservering också, vilket jag aldrig tänkt på förut. Där ute i skuggan var väldigt skönt att sitta.

Men visst blir man trött av värmen? Därför passar Elisas frågor bra den här veckan, så jag hänger på: 

1. När snoozar du?

Varje dag, helg som vardag. Min kropp kan inte gå upp direkt när klockan ringer helt enkelt. Sängen är ju sååå skön på morgonen!  Jag vet, inte klokt att ställa klockan på helgen, ibland försöker jag strunta i det, men nej, då kan jag inte slappna av på nåt sätt, tror att jag skall sova bort hela dan. 

2. När vaknar du före klockan ringer? 

Hm, jag vaknar ju ett par tre gånger varje natt, och vissa dagar vaknar jag straxt innan klockan ringer, men jag går ju inte upp förstås (se fråga 1), utan ligger och morgnar mig, kanske slumrar om en stund tills klockan ringer och jag får påbörja snoozandet.  

3. När går du och lägger dig alldeles för sent? 

Alla vardagar... Det går ju inte att komma i säng tidigt. Jag "skall bara" en massa, på vägen från soffan till sängen. Hamnar ofta vid datorn en stund, och det vet vi ju att där springer tiden iväg... 

4. Är du morgon- eller kvällsmänniska? 

Om det inte framgick av fråga 3, så kan jag berätta att jag är en.... tada - kvällsmänniska. 

5. Hur många timmar sömn får du? 

Vardagar 6-7 timmar, på helgen sover jag i fatt med några timmar till. 

4 kommentarer:

  1. Lika varmt här på Västkusten. Fantastiskt!
    Fikan ser god ut.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bloggtipset, det ska jag använda! Men just nu har jag - otroligt nog - en del att skriva om så det får bli nån annan dag.
      KRAM-Susie

      Radera
  3. Dessa fredagsfrågor är bra att ta till när man av olika anledningar har lite bloggtorka. Kul att läsa dina svar. Jag kan också komma på en massa "viktiga" grejer att göra innan läggdags.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!