söndag 20 mars 2011

Den nakna sanningen


Så var man då (äntligen) igång med köksmålningen. Det tog emot, men luckorna är inlämnade för omlackning så det var ju bara att sätta igång. Bara och bara, igår mådde jag lite tjyvens så jag gick här och förb***ade mig själv - varför skulle jag ställa till med köksrenovering när gubben är borta? Jag gick lite håglöst och målartvättade och kvistlackade, men idag kände jag mig piggare så då fanns det ingen återvändo - maskeringstejp på och färgburken fram.

Tänk vad mycket roligare det är också när man väl är igång med själva målningen - förarbete är ju grymt tråkigt...(och till er som funderar på att sätta upp pärlspont - satsa på en sån där ny panelskiva som ser ut som pärlspont istället för lösbrädor som vi gjorde. Ni slipper kvistar som blöder igenom och sprickor som uppstår. Visst kvistlackade vi våra för 10 år sen innan målning, men det håller ju inte i evighet. Och alla sprickor som hade uppstått fick jag nu slipa bort färg så gott det gick...)

Det som skall målas är allt det gula som inte gick att skruva bort, socklarna (som även de var gula) och så pärlsponten som behövdes fräschas upp.
Så här har ni alltså den nakna sanningen - så här ser det ut inne i mina skåp...:o)

8 kommentarer:

  1. Åh va kul! Det är ju alltid svårast att komma igång, men sen går det ju av bara arten. Ska bli roligt att se näe det är klart.
    Ha en bra start på nya veckan! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Va kul! Kommer att bli jätte fint. Ja, förarbetet är ju absolut det värsta. Vårt vardagsrum står på tur härnäst. Men inte förän till hösten. Sen ska det bli köket...hoppas jag. Kram

    SvaraRadera
  3. "ler" om det tråkiga förarbetet hade varit det man gjorde sist hade det nog aldrig blivit gjort hos mig. Men när man väl får sätta penseln i burken och köra då är det kul! Vilket påminner mig om att jag har tre små brädor som väntar på att bli "åldratträ"-bruna för att maken ska kunna skruva upp dem åt mig u butiken, får nog ta itu med det imorgon. Ska bli skoj att få se ditt kök när allt är klart / Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för titten hos mej!Ja visst tänker manså mycket på sina nära o kära...Vilket jobb du grejar med...blir säkert jättefint! ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  5. Glömde säga att jag har en utlottning hos mej! kramis ♥

    SvaraRadera
  6. Det var väl inte så farligt tycker jag. Inget ramlar ju ut i alla fall :-) Men inte kan man fatta dom som inte har några luckor utan bara öppna hyllor. Skulle aldrig fungera hos mig. Oh my God - älskar den låten! /Anette

    SvaraRadera
  7. Själv hatar jag att göra sådana där fruktansvärda trista grundjobb och då blir det ju resultatet som förväntat; Ser ut som mormor målat grejorna!
    Alltså FÅR jag inte måla - vilket är jätteskönt!
    Jag blev så glad när jag läste att luckorna var inne för omlackering. Det betydde att du inte tillhör den kategorin som vill ha öppna skåp i köket. Ett mode som tilltalar många, men som är det mest vansinniga som finns. I alla fall för oss som inte vill diska alla grejor precis innan man ska använda dom!
    Jobba nu inte ihjäl dig innan gubben kommer hem!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Blir nästan lite avundsjuk på dig. det var länge sedan jag höll på med renovering ( då var det ett helt hus)
    Kan nästan känna doften av målartvätt o kvistlack.
    Jag tror nog du städade i skåpen innan du tog fotot;-)
    Ser fram mot att se resultatet sedan.
    Elisabeth

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!