torsdag 24 mars 2011

Det som göms i snö...

Äntligen har snön smält undan rejält så idag tog jag med ungarna till pulkabacken. Öh, nej ni läser inte fel och  nej, jag har inte blivit tokig...:o)
Saken är den att precis i början av "säsongen", närmare bestämt 28 november, var vi hela familjen i pulkabacken. Maken ramlar till lite efter ett åk och skall skaka av sig lite snö som kommit in i vantarna. Då känner han hur vigselringen glider av och hur vi än krafsar där i snön så hittar vi den inte. Vi tog ett riktmärke på vart han stod och har sen väntat på snösmältningen. Vi har varit förbi och kollat flera gånger, men i en pulkabacke stannar snön tydligen extra länge.

Men idag var det dags och vi tog med räfsa, och gick där ett bra tag - kanske tjugo minuter, och räfsar undan löv och letar, när jag plötsligt får se den. Där låg den bara rätt upp och ner, helt synlig! Där har den legat gömd i fyra månader, och bara väntat! Ja, plötsligt händer det som det heter i reklamen!

6 kommentarer:

  1. Åhhh vilken lycka för Er att hitta den igen! :)) Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur att ni hittade den igen. Kram

    SvaraRadera
  3. Men vilken jäkla tur! Köp dig en lott vet ja!
    Ha en fin fredag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Vad häftigt att den kom åter.
    Lät som att söka efter en nål i en höststack.

    "Det som inte är stulet kommer tillbaka" eller nåt sånt sägs det ju.

    Ha de bäst !!
    nilla

    SvaraRadera
  5. Kul med ringen - helt otroligt att ni kunde hitta den!
    Läste tillbaka lite och då såg jag förra inlägget om tapeten till matrummet. Nu är ju jag inte speciellt förtjust i "beige", men den såg riktigt elegant ut.
    Jag blev dock lite fundersam när jag först fick se bilden på tapeter och det var en mörkt rutig. Det var alltså innan jag hittade alla färgproverna. Just den hade ju inte riktigt passat ihop med stilen för övrigt i ert hem, även om jag tyckte den var kul.

    SvaraRadera
  6. Jag fick tårar i ögonen....
    Kram Namnen (som just skickade ett sms till dig!!)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!