torsdag 3 mars 2011

Sportlov!


Vi har sportlov den här veckan. För oss blev det dock inget sportande, utan vi tog båten till Stockholm, för lite minisemester. Barnen ville till Cosmonova, "shoppa loss" på stan - som äldsta dottern uttryckte det, samt kanske gå på någon bio. Mamma ville gå på Ikea, och vad pappa ville, tja han fick ju njuta av sina tre tjejer, det måtte väl räcka?
Nåja, vi kom iväg och första dan hann vi med allt som barnen ville! Flera timmar på Naturhistoriska muséet följdes av "vild" shopping på stan, och så hann vi med en bio innan vi var klara för den dagen.

Dag två skulle mamma få sitt...men säg den lycka som varar... hon - dvs jag - vaknade med maginfluensa... Jag orkade inte ens bry mig om att gräma mig över Ikea-förlusten, och då är man väl rätt risig va? Nåja, barnen och maken åkte iväg dit själva så jag fick ligga där i sängen och må pyton. Nåja, det blev ju bra mycket billigare än om jag varit med..:o) men en lampa som jag hade sänt bud efter kom i alla fall hem!

Dag tre var det dags för hemresa, och resan gick bra - inget illamående i alla fall. Och säga vad man vill om resor - nog är det skönt att komma hem alltid!

4 kommentarer:

  1. Du vinkade väl när båten gick förbi ute på Mysingen?;-)
    Vilken j***a otur att du skulle bli sjuk. Men vad gör man. Du fick ju din lampa i alla fall. Lärdomen av detta måste ju bli: Gör ditt allt det roliga först nästa gång!!!
    Hoppas allt är bra nu.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Stackars dig, inte kul att bli sjuk och helst inte när man inte är hemma.
    Tur du fick din lampa åtminstone.

    Ha de bäst !!
    nilla

    SvaraRadera
  3. Stackare! Vad trist att åka till storstan och sen inte få göra det man bespetsat sig på - och dessutom må illa!!
    Nej, det är bäst hemma i sådana lägen det håller jag helt klart med om.

    SvaraRadera
  4. Jo borta bra men hemma bäst. Visst blir man lite el.mycket besviken egentligen,, när man inte får ut allt det roliga som man tänkt sig??
    Hoppas du mår bra nu så får du tända din lampa o njuta av den iaf.
    Kram Ninne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!