fredag 25 mars 2011

Vår i luften!

Vi har vår i luften - var har ni er?
Idag är det visserligen lite kyligt, men nästan all snö är borta från trädgården, och jag blir näsVtan förundrad, var det så här det såg ut? Visst, det ser väl kanske inte så kul ut, med torra perenner och kvistar överallt, och en gräsmatta som har sett betydligt bättre dar, men ändå. När trädgården har varit helt vit i fyra månader så känns det allt lite häftigt ändå, att man kan se alla rabatter! Blir det lite varmare så skall jag ge mig ut och rensa upp!
Tänk när vi kan hänga upp amplar på våra uteplatser! Det är en bit dit men om ett tag så!
Vill du se andra luftiga bidrag så kolla här, för veckans tema i Blommiga fredag är "I luften".
Trevlig helg!

16 kommentarer:

  1. Oh My God - jag gillar verkligen den låten!!!! Härligt framförande med en kul scenografi var det också!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Tog en liten tur ute i trädgården bland snöhögarna tidigare och då upptäckte jag - till min stora förvåning - att det har börjat blomma. Måste göra ett nytt inlägg idag!!

    SvaraRadera
  3. Ja snart så är vi där och då vill jag att tiden står stilla.
    En underbar låt ochså jag njuter i fulla drag.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Snart kan vi iallfall sitta på våra uteplatser.....

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det härligt att vi snartkan pynta med blommor ute Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ja nu är det på gång, härligt ! Ha en skön vårhelg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  7. så skönt att ni slipper snön! :) vi har fortfarande mycket snö och kyla, så här uppe har det inte riktigt känt som vår i luften idag...men kanske så småning om :) ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  8. Oj, så grönt du har! Här är fortfarande ca 30 cm men det går fortare än jag trodde med snösmältningen. Sköna tider stundar!
    Så klok du är som arbetar heltid. Det ger andrum att göra andra saker som är viktiga. Ha nu en härlig vårlördag för jag antar att solen lyser på dig också idag?

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Ja nu är våren här och det är verkligen ljuvligt, bar mark, blå himmel och lysande sol om än lite kallt idag men vad gör det bara jag slipper snön. Oj vad roligt och lyckosamt med makens ring, verkligen glad för er skull.. ha en härlig helg/Monica

    SvaraRadera
  10. Visst är den på G! Äntligen.

    Trevlig Helg

    Remember it is The Earth Hour today!

    Tyra @ Tyra’s Garden

    SvaraRadera
  11. Heisann!

    Ha go' hælj du også med mye frisk vårlig luft ;:OD)

    SvaraRadera
  12. Snart så är snön borta och vi får dekorera våra uteplatser med våra blommor.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Våren är på gång här hos mig men mycket snö kvar . Men den har ju börjat minska :-) Fin altan du har. Kramar

    SvaraRadera
  14. Lyckliga du! Här är fortfarande så mycket snö kvar. Och ute på landet, där stora delar av tomten ligger åt norr, behövs det snöskydd på kängorna om man ska ta sig upp till huset.
    Det är det fina med våra olika årstider. Det är som nytt varje gång det skiftar.
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Absolut ingen vår i luften, endast snö, snö och snö löverallt (ännu en halv meter). Usch.

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  16. Idag har vi äntligen fått lite vårregn - så snart börjar det nog grönska på allvar!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!