torsdag 10 mars 2011

Nu är också en bra tid!

Gilla läget finns det nåt som heter. Och Fånga dagen. Det ligger mycket i det, för visst mår man bättre om man kan stanna upp och njuta av det som är nu. Visst är det härligt att minnas det som varit, och drömma framåt är inte heller fel, men nu är också en bra tid!
Nu får man passa på att njuta av sådant som bara finns nu. Och just nu njuter jag av...
  • tulpanbuketter
  • semlor
  • att spindlarna sover - så också getingarna även om jag inte är någon getingfobiker
  • apelsinerna som är så goda!
  • att pyssla inomhus
  • att hundarna är rena
  • tevekvällar i favoritfåtöljen framför Let´s Dance och Melodifestivalen
Vad njuter du av just nu?

9 kommentarer:

  1. Kloka ord! Här och nu är viktigt. Själv har jag ledigt idag och ska ta mig tid att läsa nya trädgårdsböcker. Jag vill inte hafstitta utan ta mig tiiid.

    Och sitta läääänge med en förmiddagskopp och hinna titta lite närmre på olika bloggar och läsa äldre inlägg.

    Slippa skynda och hasta får bli mina ord för denna dag. Slow living...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns verkligen mycket kring oss att glädjas åt! Gäller bara att se det!

    Idag ska jag till tandläkaren och laga hål och det glädjs jag åt! Kan låta konstigt...!
    Självklart hade det varit bättre utan hål !!
    MEN nu när det är ett hål så är det ju lycka att kunna gå till tandläkaren och få det lagat, så det slipper bli värre. Tandvärk är den värsta värk jag haft hittills, inget att leka med!

    Glädjs åt mycket annat med idag, men det kan ju bli en hel bok...!! =)
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Så klokt,så klokt....
    Man måste påminna sig hela tiden!
    Men Du,jag längtar till söndag....:)
    Kram Namnen

    SvaraRadera
  4. Vilka förståndiga ord!
    Visst borde man tänka mer på nu än sen.....

    Kram Annica

    SvaraRadera
  5. Du har helt rätt - man gnäller alldeles för mycket om vintern som fastnat. Jag lovar jag ska inte göra det igen!
    Nej, istället ska man vara glad över att man kan hitta på en massa annat att göra än att hålla på med vårbruket, t.ex. att dekorera om inne, att lusläsa sina "nya" trädgårdsböcker och framförallt - att planera nya härliga planteringar!

    SvaraRadera
  6. Här och nu njuter

    Jag av att vara sportlovsledig med hela familjen!
    Semlor!
    Susa fram i skidspåren!
    Alla ljuvliga tankar om trädgården som poppar upp i mitt huvud nu!

    SvaraRadera
  7. Du säger så mycket klokt. Jag hade en sån underbar dag i tisd. så den lever jag på hela veckan. O visst finns det mycket positivt att ta till sig o upptäcka... Måste öppna våra sinnen o njuta av det vi har just nu. Har lilla lånehunden Tessie som passar oss varje torsd. o hon tyckte naturligvis att vi skulle gå en runda som vanligt- att det blåser o regnar gör inget-- O TÄNK SÅ BRA Mormor fick sin promis, som hon så väl behöver. Toppen
    HA det nu gott i helgen
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig på alla punkterna! Jag skriver lätt under;) Där är vi då helt lika i både tycke och smak:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. ja här var det småmysigt att hälsa på minsann...hittade dej via "Vårt lilla bo" Ha det gott Gunilla ♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!