fredag 4 mars 2011

Stor och liten

Fredag igen, och eftersom det är sportlov har jag ännu ledigt! Får se om det kan bli någon sport utförd idag, känner mig i alla fall mycket piggare!

Stor
Stor och liten är dagens tema i Blommig fredag. Min största växt i trädgården - åtminstone av det jag själv har satt dit - är helt klart min Fontänpil. Den har vuxit sig enorm sen jag planterade den 2003. Nu tänkte jag visa en bild på hur den såg ut som nyplanterad, men det är ett foto som jag tagit ur fotoalbumet, för på "den tiden" hade jag ingen digitalkamera.

liten
Så här liten och ynklig var den våren 2003 som nyplanterad. Det är den enda bild jag har, tyvärr ingen vacker syn med altanen i bakgrunden, vi höll på att riva den gamla altanen den sommaren.

Redan nästa sommar hade den vuxit en del, och som ni ser växer även altanen fram...
Ja, det får bli mitt bidrag till Blommig fredag, och så fick ni lite trädgårdshistoria på köpet... Nu vill jag önska er alla en trevlig helg!

12 kommentarer:

  1. Pilen är ju en tacksamt träd att plantera och de växer jättefort ochså.
    Vi har en bollpil och den är enormt stor.

    Ha en trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej!!!
    Kikar in o önskar en UNDERBAR fredag!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Roligt med före o efter bilder.. i bland växer det så det knakar, ha en fin helg! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Så fin den ser ut nu din stora fontänpil! Ja de hinner verkligen växa ordentligt på ett par år. Kul att du visade förändringen!

    SvaraRadera
  5. Heisann!

    Og noen av de små blir store med tida ;:OD)

    SvaraRadera
  6. Oj vad den växt på bara några år. Kram

    SvaraRadera
  7. härlig tolkning på temat..litet blir stort.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  8. Tack snälla du för dina fina ord hos mig. Det värmer.

    Takdropp och solen som skiner för fullt hoppas vi på snabb vår.

    Ha en underbar lördag

    Kram Teres

    SvaraRadera
  9. Vad den växt!!! Önskar dig en riktigt fin söndag/Gela

    SvaraRadera
  10. Hej tjejen!
    Du har en utmaning som väntar på min blogg:)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Tack för att du tittade in hos mig. :)) Det var inte dåligt vad erat träd har vuxit. Ha det gott. :)

    SvaraRadera
  12. Oj, det var inte dåligt - vilken växtkraft!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!