fredag 11 mars 2011

En blå känsla

Jag fick fundera en stund när jag såg veckans tema i Blommig fredag. En blå - melankolisk känsla. Det är inget jag känner av just idag, solen skiner utanför och snön börjar smälta bort, man känner att det spritter i en litegrann! Och så fredag på det - härligt!


Den där blå känslan är annars nåt jag alltid känner på hösten, när löven färgas röda och faller till marken. Säsongen är över och naturen går till vila. Hösten påminner om att allting har ett slut, och det är vemodigt tycker jag.


Men nu och framöver vet jag att jag även kommer att snudda vid denna känsla, varje gång mina löjnantshjärtan blommar, när sommaren är i sin linda och är som vackrast. Det är en blomma jag älskar, och det kommer jag även att göra i fortsättningen. Men den kommer alltid att få mig att minnas, att det var den sista blomman jag plockade till mamma, i en bukett som hon fick bara någon dag innan hon somnade in.

13 kommentarer:

  1. Ljuvliga vita löjtnantshjärtan, sådana står högt i kurs hos mig!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder och härlig musik!
    Ha en härlig helg! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Lite vemodigt - men vackert!

    Ha en bra helg,
    kramar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Så skönt att vintern börjar tappa sitt grepp hos er oxå.Den har varit dryg.
    Löjtnantshjärtan=romantik,de står för det vackra i livet.
    Ha en skön helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Vita löjtnantshjärtan ligger mig också varmt om hjärtat. Din bild är så underbart vacker!
    Önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera
  6. Fin tolkning av blå känslor tycker jag. Jättefina bilder också.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Ååå upptäckte att du bor i Visby. vacker stad. blir lite avis. Där skulle jag vilja bo!

    SvaraRadera
  8. Åh förstår att du tycker om löjtnsnshjärta då! man tänker på de sina när det är nåt sånt...mamma älskade dahlior o dom har jag tagit till mitt hjärta oxå...ha en bra kväll..Kramis Gunilla ♥

    SvaraRadera
  9. Vad fint du skriver. Underbar tolkning. Vit löjtnatshjärta vill jag så gärna ha. Kram

    SvaraRadera
  10. Vackra bilder på vackra blommor och bär - och dessutom väldigt fint och melankoliskt skrivet!

    SvaraRadera
  11. Så känslosamt....
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder med det lilla extra i skärpan . Kul att bloggsurfa bland kommentarerna , jag hittade dig på jordgubbar med mjölk bloggen.
    Lena

    SvaraRadera
  13. Fina bilder du har! Såg din pil i ett inlägg. Jag har en likadan som växer så det knakar men jag är lite bekymrad över att kronan växer snett. stammen är helt rak men sedan tippar den över åt ett håll. Har din vuxit rakt?

    kram louise

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!