torsdag 17 mars 2011

Lite kluven...


Luften gick visst ur mig häromdan. Maken har varit hemma och ledig i tre veckor men har nu åkt iväg igen, till sitt jobb låångt härifrån...Nu har vi en lång period framför oss, närmare bestämt 10 veckor, bara jag och tjejerna. Jag är ju van att vara ensam men precis i början av en period känns det ensamt och trist.
Kluvenheten består i att jag helst inte vill längta till i slutet på maj, för då betyder det ju att jag vill att våren skall gå fort...och våren är ju min favoritperiod...hm...nåja, tiden går ju ändå och jag vet att jag fixar det här. Har mycket att göra också tiden som kommer nu:

Att göralista:
  • måla och tapetsera köket
  • fixa i ordning trädgården
  • städa ur alla saker i förrådet (för direkt när han kommer hem skall det göras badrum!)
Sen är det ju allt det vanliga, med hem och hushåll, hundar och ungar..:o) Vill inte gnälla men just nu känner jag mig lite låg, och vill egentligen inte göra någonting... men om några dagar är jag nog mitt vanliga jag igen!

7 kommentarer:

  1. Oj! Tio veckor!! Det var en lång tid att vara utan gubben det. Då förstår jag att du känner dig lite låg. Men det är ju vår snart och då brukar tiden flyga iväg.Snart är han hemma igen.
    Du verkar ju i alla fall ha en massa spännande projekt framför dig. Jag skickaren varm kram till Dig! Åsa.

    SvaraRadera
  2. Är väl inte konstigt att du känner dig nere just nu. Alltid tråkigt när man inte ska ses på ett tag, du hade väl precis vant dig vid att ha honom hemma?!

    Dessa tio veckorna kommer gå fort oavsett vi vill det eller ej är jag rädd.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Ja det var lång tid utan gubben...Hoppas du får lusten tillbaka så har du säkert gjort mycket fint tills han är tillbaka! Kramar Gunilla ♥

    SvaraRadera
  4. Precis så känner jag med i början när man är själv, sen av kommer in i det igen och man njuter lite av sina egna stunder :) Det kommer nog gå fort, och då är den sköna våren här.

    Kraam

    SvaraRadera
  5. Jag finns här.....
    Varm kram Namnen

    SvaraRadera
  6. Det är lång tid--när man tänker fram åt- MEN så fort det ändå går!! Tänk på hur kort tid det var sen han kom hem alldeles nyss.. alltså bakåt!!
    Du har ju så många fina projekt på G +älskade ungar-- Pssttt så är du där.
    Lev väl o ta ut det gottaste du kan av varje dag, så är de snart gågna
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  7. Förstår att du känner dig lite nere!

    Skickar en varm o go kram till dig!

    Annica♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!