onsdag 3 augusti 2016

Min trädgård i detta nu

Nu tänkte jag få till ett trädgårdsinlägg, det var ju inte i går precis, det blir ju mest bakverk nu för tiden...;)  Men trädgården denna sommar är ett sorgligt kapitel måste jag säga. Med denna värme och torka och bevattningsförbud på det, det kan inte bli något annat än trist! Jag nödvattnar med kanna, till de mest behövande om man säger så. Men det är verkligen nödvattning, det skulle egentligen behövas mycket mer för att hålla trädgården snygg!
Men jag skall försöka och visa något i alla fall... Här på framsidan är det ju mest skugga, så här klarar sig växterna faktiskt rätt hyggligt. 




Till och med de tre rosor jag har här, blommar just nu. Här Martin Frobisher.

Silverpäronrabatten håller sig rätt ok, men här finns ju mest torktåliga växter. Men ulleternellen ser inte glad ut, det vete sjutton om den alls kommer att blomma i år...

Här på baksidan tycker jag det är mest sorgligt. Gräset är ju knastertorrt och det gör ju så mycket för helhetsintrycket. 

Floxen ser rätt ok ut - på håll  måste jag tillägga. De är ju rätt törstiga av sig, och dess placering långt från kranen innebär att de inte får så mycket vatten av mig...
En växt jag prioriterar är Vidjehortensian Annabelle, för den lyser upp så fint, och hänger direkt när den är torr.

 Det får bli några fler bilder på den... ;) 


Avslutar med klematisen Jackmanii som faktiskt blommar på rätt friskt den med. 

5 kommentarer:

  1. Jamen jag tycker din trädgård ser jättefin ut, verkligen! Mycket som blommar vackert...gräsmattan ja men tänk positivt att du slipper klippa så ofta :)
    Härliga bilder du bjuder på!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga höstanemoner och din flox ser fin ut, ser att jag måste samla mina, till en grupp. Hortensian ser fin ut och klematisen trivs.
    Vi har fått lite regn i natt, inte några mängder, men allt behövs.
    Ha det fint / Marika

    SvaraRadera
  3. Jag tycker dina blommor ser jättefina ut! Men ser på gräset att det varit torrt. Vatten uppe från himlen har vi inte haft som bristvara här i Wales, önskar jag hade kunnat blåsa över lite till dej, det hade blivit bättre för oss båda!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Tänk att ni har så torrt. Här kommer störtskurarna tätt och slår ner istället, men gräsmattan gillar vädret. Tycker det ser fint ut hos dig trots vattningsförbud. Kram Luna

    SvaraRadera
  5. Inte ser det trist ut hos dig! Tycker det ser jättefint ut och Höstanemonerna är ju bedårande. Vidjehortensia står högt på min måstehalista, nu hamnar den ännu högre :)
    Ha en fin helg!
    Kram från Gunilla som inte heller har varit flitig med vare sig bloggande eller besök på bloggar på ett tag...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!