onsdag 31 augusti 2016

Summersnow

Nej, förra inlägget blev så gnälligt, nu måste jag avsluta sommarmånaderna med något lite roligare.
En grön massa klär in ena sidan av kattgården, och halva taket... Det är klematisen Summersnow som är inne på sin tredje säsong. I början av sommaren muttrade jag över den, den är ett monster att växa, men några blommor hade jag ännu inte sett. 

Förrän nu! Längst upp, blommar nu små söta blommor. Kan den ha läst mina tankar, om att detta var sista chansen, annars skulle den bort...? Men jag är trots det lite osäker om den får vara kvar. För som sagt, den är ett monster att växa, man blir ju nästan lite rädd för att den skall ta över hela huset!? Och sen skall den ju klippas ner varje säsong, och det blir en massa som skall pillras bort från kattgårdsnätet. Nja, den är nog lite för ostyrig för min smak... Men vad skall jag ha här i stället, tips någon? Någon lagom hög klängväxt, som täcker själva väggen men inte mer, om man säger så... 

3 kommentarer:

  1. Jag rekommenderar dig kameleontbuske - Actinidia kolomikta - som alltså är en klängväxt med blad som tonar i rosa och vitt. Om den blommar vet jag inte, har bara haft min i c:a 20 år (först i kruka i Stockholm, sen i rabatt här c:a 10 år. En underbart vacker och inte ett dugg invasiv växt som väl blir högst ett par meter.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Glömde - kolla vinstdragningen på min blogg!

    SvaraRadera
  3. Jag är ingen expert så några tips på växter kan jag inte ge. Jag gillar din Summersnow!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!