måndag 22 augusti 2016

Ordningen återställd. Eller nåt.

Ja, så var vi då tillbaka till ordningen. Vardagen alltså. Idag börjar skolan och sommarlovet för barnen är slut för denna gång. Nu är väl kanske inte sommaren slut ännu, även fast det varit bra mycket höst i luften de senaste dagarna. Men det känns rätt ok faktiskt. Ingen höstdepp för min del, som jag kanske hade förr om åren. Nej, jag är faktiskt rätt färdig med den här sommaren, om man nu kan säga så. Nu kan det få bli höst för min del! 

Maken har också "dragit" iväg, vilket för mig faktiskt också känns lite som "vardag". Han har ju varit på resande/pendlande fot i många år så jag är rätt van att ro det här "företaget" i land. Fast denna gång är det nöjeresa för honom, han skall till fjällen i 3 veckor. Men sen skall han "stadga" sig på ön, han skall äntligen få jobba hemma, vilket han har längtat efter i alla år... Så då skall vi få en lite mer "vanlig" vardag!  


Och Myzan löper på. Några undrade hur vi skulle göra nu, om hon skall träffa hanen igen, eller någon annan hane. Nej, hanen hon träffade är kastrerad så det alternativet går bort, och nej, det blir ingen annan heller. Jag har ju bestämt mig för den lille kattungen nu, så det får vara! Däremot, så om det hampar sig så att hon löper någon gång när han blivit könsmogen och innan han kastreras, så får de gärna "vänslas" med varandra... Det får framtiden utvisa, om det blir några småttingar här hemma eller inte. 

4 kommentarer:

  1. Så skönt för er att maken äntligen får jobba på hemmaplan. Jag är imponerad av er som fixar att de är iväg i långa omgångar. Jag tycker att det är jobbigt med tre dagar...
    Kul med en ny misse. Jag förstår din känsla med att vilja ha fler katter. Jag kan inte tänka mig ett liv utan mina hårbollar.
    Önskar dig en skön Måndag :)

    SvaraRadera
  2. Det är trots allt ganska skönt när vardagen kör igång igen. Om inte annat när ni har en fin misse att invänta ankomsten på. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Ni har väl anpassat vardagen efter att du faktiskt ska ro allt i land själv, men det verkar också väldigt jobbigt. Även tre veckor... :) Jag tycker också att det ska bli skönt med vardag igen, det är inte helt lätt att plugga när alla andra är lediga.

    SvaraRadera
  4. Nästa vecka ska vi oxå ha vardag igen.Fina bilder på lilla söta Myzan.

    ha det gott.
    Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!