lördag 20 augusti 2016

Sent skall syndaren vakna

I våras försökte jag med alla medel att få Myzan att löpa, för att få till en parning och därmed kattungar. Ja, nu känner jag inte till så många fler "medel" än att låta honan träffa en hane och därmed trigga igång löpet. Och ja, "vi" hade herrbesök här X antal gånger. Nu skall jag inte gå in på några detaljer, men hon lät honom "hållas", så helt ointresserad var hon nog inte, men något riktigt löp var det nog aldrig riktigt tal om, och några kattungar blev det sannerligen inte.

Hankattsägaren, som hade tänkt kastrera sin katt så fort parningen var fullbordad, höll på sin hane länge, men till slut fick vi nog både hon och jag... 


Jag bestämde mig istället för att leta reda på en liten kattunge att köpa, istället för att spara en ur en egen kull. För fler än en katt vill jag nämligen ha! Och nu har jag ju som bekant gått och kärat ner mig i en liten kattkille, och även tingat honom. Igår betalade jag in tingningsavgiften. VEM tror ni går här hemma och skriker idag?? Skriker och kråmar sig... Ja, inte är det jag om man säger så... utan kattskrället Myzan förstås! Lite sent på det om man säger så.... Mannen min säger att det är för att jag "slappnat av"... haha, va tror ni om det?! 

7 kommentarer:

  1. Åh, for en kostbar "frøken"! Ja, det er vel typisk at hun nettopp nå ombestemmer seg...

    SvaraRadera
  2. Men så typiskt... Kanske är det som med människor som inte får egna barn, när de väl adopterat blir de gravida.. ;-) Är hanen kastrerad eller har ni en chans att försöka igen, fast du kanske inte vill gå från 1 katt till 3...? ;-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  3. Ja så kan det gå...attans söt katt måste jag säga!
    Ha en fin lördag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Haha,jag tror att lilla Myzan driver med sin matte.Så roligt att du bestämt dej för den lille söte kattkillen.Kanske kommer du o ha 3 katter igen.

    Lycka till.
    Ha det gott.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  5. Precis som när någon människa inte blir gravid och bestämmer sig för adoption och helt plötsligt blir gravid så det står härliga till! Lite lustigt det där, din man har nog rätt...
    Ha det gott och lycka till med kattungen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Sicken katt du har!! Hur blir det nu då? Ska Myzan få träffa en trevlig kattherre igen? Nu vill vi höra fortsättningen.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Nej men! Får hon en ny chans nu? Eller är det för sent?
    Tänk hur det kan bli...

    Så skönt att du fått ditt regn nu! Även om det var i senaste laget, det med.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!